fredag 7 januari 2011

Rörigt


Jaha. Nu ska det visst bli gubbabastu här hemma. Fyfasiken, jag måste fly. Gobbagägg + poker + ölhumor är mer än jag tänker utsätta mig för. I´m off.

Tappade ölkassen som Michael köpt i systemkassan, det skummade fint och luktade gott. Men blev ersatt med en ny. Så ölen tryter inte för dem. Men jag kände mig klumpig och dum.

Dagen har varit fin. Första dagen med hela arbetsgänget. Jag blev alldeles speedad av glädje. Vilken känsla, alla glada och utvilade. Nya trevliga kollegor. Massor av gokänsla. Och pizza till lunch. Det blev nr 2 detta året. Heja mig. Det tar sig.

Men jag snurrar runt. Glömmer saker, är okoncentrerad. Visste nyss vad jag skulle skriva, här, nu. Men det är borta redan.

Vi glömde nästan hästarna i förrgår kväll. Kom på framåt halv elva. Ups. Rodnade från tårna upp till luggen. De gnäggade uppfordrande när vi kom till hagen.

Har slarvat bort min plånbok. Igen. Tvätten bortglömd i tvättmaskinen, bör nu tvättas om, för tredje gången. Minns inte vad jag sagt att jag lovat imorgon. Men barnen lär väl påminna mig...

Tappar samtalstråden i sällskap på fler än två. Tankarna irrar sig annorstädes. Va? är det vanligaste ordet i mitt vokabulär just nu.

Gråter också, åt att Cesar är söt, åt att Marina K var alldeles fantastisk i Bullingerevyn igen, och åt att snön är så vacker. Eller, var så vacker (nu har det ju regnat och fryst om vartannat så nu är det betryggande fult igen).

Fryser om näsan och tårna. Uggen och sur. Ja, ni som känner igen symtomen vet hur det är ställt. Mens. Jippi. Bra jag åtminstone ändå känner mig hyfsat harmonisk, trots allt.

Men imorgon, senast, är jag på topp igen. 2011 here I come!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...