söndag 16 januari 2011

Jobbig dag

Regn ute. Skithalt. Skitfult.

Det luktar illa i köket. Hittar inte orsaken. Borde skura golven, man klibbar fast. Vill inte.

Mirja väljer lögnens frigörelseväg, och har dragit till en kompis långt bort fast hon sa att att det var till en annan kompis och hon borde vetat att jag skulle ringa till föräldrarna och checka att det var grönt, och så blev hon avslöjad. Helt i jävla onödan för hon hade ju fått åka om hon bara hade frågat nån dag innan. Det gör ont.

Revaxörkur x 2 i örat, hör dåligt ändå. Det har jag gjort sen jag upptäckte i höstas att jag inte hörde syrsorna på vänster öra. Måste alltså gå på hörselkontroll.

Tanden är jättetrasig (åt skumtomtar på julafton - tanden smulades sönder) och på torsdag bedömer tandläkaren hur många tusen en ny tand kostar. Och det alltså till slut efter tre lagningar som inte hållit. Det ska bli en krona på den.

Lukas satt uppe vid datorn hela natten, Michael var på fest och vi avtalade frukost kl 11, och bara jag är vaken just nu (10:47), så gissa vem som plötsligt fick ansvaret att ordna så frukosten ska bli klar och folk ska vakna.

Göteborgs filmfestivalkatalogen har kommit och jag orkar inte bestämma mig om jag ska orka sätta mig in i vilka filmer jag skulle vilja se, var jag ska sova och vem jag ska gå med. Det är skitdumt, för det brukar vara en höjdare att se filmer på festivalen.

Tidningen har inte kommit, och jag som är beroende av morgontidning och morgonté. Skithalka.

Det är inget kul på tvn. Jag tvingas se på världskuppen i alpint. Får mig att känna mig extremt otränad. Vilket jag också är.

(små trevliga solglimtar de senaste tre dagarna - har gått promenader med Cesar, skottat snö, ätit fruktsallad, sett en extremt bra rysk film på svt2, sovit länge och gott, pratat länge med pappa i telefon, skrattat mycket på jobbet och varit ganska glad)

Men nu är jag skitsur. Vad tråkigt det är att vara sur. Usch.

1 kommentar:

  1. Fast det är ganska skönt att vara sur en stund, åtminstone efteråt. Tycker i alla fall jag :). Har varit det en vecka nu och nu börjar jag titta ut igen....

    Kramar

    SvaraRadera

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...