tisdag 25 januari 2011

Jaget regerar - inte bara jag som är inne på det spåret

Hajade till när jag morgonläste GP häromsistens. En lång artikel, som visade sig finnas som blogginlägg, av Elin Grelsson. Massor av kommentarer. Man vädrar ett nytänkande, en ny rörelse.

Jojo. Jag-trenden är snart förbi, jag lovar. Om ett, tre, tio år. Eller nyss.
Då är det över. Då är man hopplöst ute om man grottar ner sig i sig själv, sin egen lycka och sin egen makt över sin egen utveckling. Då är det, kommer det att vara, det senaste att vara "solidarisk", och att "gemensamt hjälpas åt".

Det låter helt otroligt konstigt, jag vet. Men tro mig. Är du trendkänslig så spanar du in det här.

Lika bra att börja träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...