onsdag 5 januari 2011

Finaste Rikard nominerad

Medan en del glatt rullar runt i i den västkustska kramsnöblötan, smetar andra omkring i storstadskändisträsket. Rikard, min överenergiske äldste pratmakare, har lyckats hamna på 31e plats av mest-lästa-listan på Finest.se, och dessutom blivit nominerad...

Så här från bondelandets synvinkel kan jag inte riktigt begripa på vilket sätt det kan vara något att hänga i julgranen. Jag menar, vad är det för hippt att knö med hundratals andra glänsande, designfixerade, moderiktiga, skvallerbloggande, stylade, statusjagande stadspratkvarnar på en enda liten webbsida?

Nä tacka vet jag Grebbestad, där känner alla igen en, oavsett om man pratar strunt eller klokt eller håller mun. Och vill man synas lite extra kan man alltid annonsera i Björklövet. Då ser även dom i Strömstad att man finns. Men nåväl, som nagelbitande 640km-är-för-långt-bort-moder kan man ju alltid hoppas att nomineringen betyder mat på bordet för grabbstackarn även i förlängningen. Så jag röstar väl på grabben jag med.


Gratulerar min son! Spread the word! Låt bara inte storstadens pengahungriga mediastrålkastare blända din syn eller grumla dina ord.

Hälsningar från den ömsinta modern, iförd dagens lantisoutfit:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...