måndag 15 augusti 2011

avslagen, nästan utslagen men inte nedslagen

Halsen är tjock, ont att svälja. Huvudet som en sprängfärdig apelsin. (vet att det inte är en relevant jämförelse) (men det var det första jag kom på). Ögonen irriterade. Nyser. Förkyld, nästan.

Jobbet har börjat, det är kul. Bra. Positivt. Känner hur det pirrar i pedagogikådran. Kan bli ett bra år. Men. Lite ångestladdat med 8-9 instängda timmar per dag i en fyrkantig byggnad. Och ögonen klistrade på skärmen nästan halva den tiden. Inte bra. Inte bra för ögonen, kroppen, själen, anden.

Jag måstemåste hitta ett sätt att bryta mig ur förhäxningen det här året. Måste hitta ett fungerande samspel mellan teori och praktik, naturen och skolkorridorer, planering och flow, arbete och fritid.

Måstemåste och skaska. Slut nu med villvill. Kanske rätt att säga görgör från och med nu.

Ska bara lägga mig lite först. I soffan. Eller kanske rentav sängen. Med örtte. Låta apelsinskallen sprängas klart först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...