fredag 18 februari 2011

Kär är jag

I ett par brinnande ögon.

I livet. Jaktinstinkten, överlevnadsdriften, tryggheten och klokheten.

Livrädd, jag, för farorna, skaderisken och det hisnande djupet när klorna lossar från klippkanten och vingarna ska bära, men inte riktigt gör det.
För lite vingbruten är man.

Fascinerad av lugnet trots kränkningen att bli hållen inom hägn, stoppad i en påse, nedtryckt på rygg, pillad i örat.

Jag är kär i ett par ögon som slungat mig tillbaka, obönhörligen, till livets mening.

Vad väntar jag på.
....

Kär i en berguv som kallas Hyllan.

Hyllan bor på Nordens Ark, och Tanums gymnasium, där jag jobbar, är numera fodervärd för henne och hennes artfränder där. Vi var där för att umgås med henne, lära känne hennes egenheter. En alldeles magnifik fågel. Vill träffa henne igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...