måndag 14 februari 2011

70% vatten del II

Nu är det så isande överjävligt genomkallt ute i den fimbulska nordatlantiska oscillationsvintern att jag önskar mig ett badkar.

Jag önskar mig bli neddoppat i ett rykande hav av värme och väldoft.

Duschen kan inte på något sätt tillgodose mina behov av blöt uppvärmning. Stod där igår i vattenfallsstrilet som tappert hamrade hetta mot mina axlar. Men näsan fortsatte envetet att vara iskall, knäna likså. Att sedan vara tvungen att kliva utanför ångmolnets ljumma skydd, ut i duschrummets stålsvala 18 grader, var så vedervärdigt att jag kom på mig själv att lova att inte duscha mer förrän vintern är förbi.

Fan.

Ska det fortsätta vara så här kallt så kommer min moral bli fullständigt fördärvad. Det kommer sluta med en biljett till Thailand. Gud förbjude!!!

Jag tror nämligen klimatförändringen är alla medelsvenssons fel - ja dom som gjort det till en sjävklar rättighet att fara till Thailand på samma sätt som morfarsmor med familj åkte ut till sommarstugan på landet för 50 år sedan...

Flygplan kors och tvärs...Inte konstigt klimatet börjar kollapsa. Och jag fryser arslet av mig, medan andra törstar ihjäl.

Tvi.

Kanske är det mindre moraliskt förkastligt att åka till Island och bada i varma källor? Kanske? Om jag simmar dit....


Översämning utanför vårt hus. Hela bäcken rann över, drog iväg mellan husen. För en vecka sedan. Nu är allt stelfruset igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...