tisdag 8 februari 2011

Jag måste bara kolla bloggarna

...säger hon, dottern. SEN kan vi gå och handla.

Affären hinner stänga. Soffan hinner locka mig till latfördärv. Jag hinner tappa farten, som jag upprätthållit på ett alldeles föredömligt sätt precis hela dagen.

Varför är det svårt att hålla ångan uppe när man kommer hem?

Vi måste handla, kattknoppror, mjölk och kycklingfilé. Göra soppa och skapa den där lugna trygga atmosfären kring matbordet. Hinna lugna ner oss så vi orkar planera för morgondagen. För då är det fullt spjut igen, från 8 till 21.

Jäkla internet att stjäla vår tid på det här sättet. Dottern har meddelat i sin blogg att hon följer mellan 50-60 bloggar om dagen.
Det är många ord att läsa, det....

Nä, nu går jag. Hon kan sita där och växa fast i ordsoppan.

1 kommentar:

  1. Haha och det du gör är att skriva i din :P
    Men tänk dig, vad mycket dom läser, ungdomarna! Annat var det på min tid då man bara spelade tv-spel, med blod och pang pang..

    SvaraRadera

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...