fredag 28 november 2014

Nattsvart gläns

Kisspromenad med Tess i svärtan. Mulet, kväll, ingen måne. Går stigen ner till vattnet, på känn.
Det skvalpar hav mot sten. Det lyser upp vid skvalpet. Det lyser upp under mina fotspår vid strandkanten. Det exploderar i fluorescerande kaskader när jag stampskvalpar i vattenbrynet.
Mareld! Massor med mareld! Magiska, mäktiga mareld!
Springer efter kameran.
Tar 36 kort. Alla lika kolsvarta - jag har ännu inte begripit hur man ställer in kameran. Eller så är det helt enkelt för svårt. Skit samma. Jag använder ögonkameran istället, och skvalpar, stampar, skvätter omkring i en halvtimme i lyckorus, medan nästippen och fingrarna fryser till is.
Filmen Avatar kan slänga sig i väggen. Verkligheten slår allt!

(bifogar bild hittat på nätet) (bara för att visa en pyttesmula av det jag såg...)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...