lördag 8 november 2014

Rens I

Jag beslöt mig för att testa något läskigt, stort, besvärligt och förhoppningsvis mirakulöst bra.
Tarmrensning. Låter sådär lagom sexigt, eller hur?
Anledningen till detta är att jag nu i flera år haft värk i kroppen, det kommer och går lite hur som helst, yttrar sig lite var som helst, och doktorn hittar inga fel (du har så fina värden, du är kärnfrisk!). Visserligen är jag utmattad, och då kan man också ha värk, men min lever sitt eget liv oavsett om jag är pigg eller trött. Jag anar artros i sin linda, eller annat elände. Skit samma varför eller vad. Jag vill inte ha ont. Jag har ändrat kosten, men blir inte bättre. Så..... Tarmen är ju immunförsvarets barnkammare, och ju mer man läser på om tarmens delaktighet i hur man mår, desto tydligare blir det att det nog alldeles säkert inte skadar att ta hand om den lite extra. För första gången i livet. Gudarna ska veta att jag från mycket späd ålder stoppat i mig kilovis med elände som tarmar i längden inte riktigt klarar att hantera. Socker, fett och mjöl, för att bara nämna något.....

Kuren kommer pågå i 3 månader. Jag äter som vanligt under tiden. Jag ska ta pulver och tabletter som sätter igång att lösa upp och systematiskt transportera ut (den troligen rätt tjocka) beläggning som finns på insidan av tarmen.

Resultatet blir förhoppningsvis att jag kommer att vara friskare, starkare och fri från värk om några månader.

Nu har jag just svalt ner första dagens dos. Effekten kom genast. En liten tesked pulver i ett stort glas vatten. Det känns som om någon hällt mintolja i matsmältningsapparaten. Det liksom vidgar sig. Hjälp vad konstigt det känns. Hur ska det här gå...?

Det är därför jag är tvungen att skriva om det. Väl bekomme ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...