tisdag 25 november 2014

Rens IV

Dag 18. Är nu uppe i 4 tsk pulver och 2 tabletter om dagen. Trots att det är en sörja som ska drickas två gånger dagligen och dess färg är grågrönt samt konsistensen är som slajm, så har jag inga problem med att få ner det. Tabletten luktar kardemumma och sväljes hel. Pulvret som ska blandas i ett stort glas vatten smakar lite kronärtskocka. Troligen beroende på att pulvret innehåller torkad och malen kronärtskocka :-).

Effekterna är inte så skräckinjagande som jag hade föreställt mig. Än. Tarmarna gör inget större väsen av sig. Visserligen kommer det en del riktigt giftiga rökare ibland, men inte värre än efter en rejäl kebabpizza. I övrigt är allt sig rätt likt.

Det som är annorlunda är möjligen hur mina smaklökar blivit mer kräsna. Jag tycker inte längre att sämre mat smakar så gott. Korvgryta med ris på jobbet smakade uselt, billigt och halvfabrikat, och trots att jag var hungrig tog jag bara en liten portion. Inte gott.  Hamburgare, som jag verkligen tyckt om, smakar inte trevligt alls längre. Ibland är sämre mat god, men får mig att må dåligt. Till exempel så drabbades jag av ett akut hungeranfall härom dagen när jag var i Tanumshede och var tvungen att akut stanna vid gatuköket och proppa i mig pommes med massor av majonnäs samt kokt korv och en Pucko. Jag frossade verkligen och det smakade gudomligt ända fram till sista tuggan, då blev jag illamående. Under hela nästa dygn mådde jag uselt på alla tänkbara sätt. Och la flera riktigt giftiga rökare :-)

Inget sug efter alkohol längre. Det har varit på gång länge visserligen, men känns klart tydligare nu. Dessutom börjar jag känna sug efter saker jag inte haft sug på tidigare. Sallader. Kålsorter. Vinägerdressingar. Mjölksyrade grönsaker...

Värk. Jag har mer värk nu än tidigare, i händerna och övriga leder. Det kan vara vädret, det kan vara utmattningssymtom, eller så är det faktiskt utrensningssymtom. När tarmen rensas så rensas ju hela kroppen också på gifter som legat lagrade länge.

Nu kan jag ju inte riktigt skylla dessa fenomen på tarmreningsprogrammet, men på något sätt är kroppen mer känslig, alert och medveten. Och det känns rätt trevligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...