tisdag 10 april 2012

19 dagar till Greta

Nedräkning pågår. Blir mer nervös för varje dag. Tänk om hon inte trivs hos oss? Tänk om hon kommer sakna sina hundkompisar så hon dör av tråk hos oss? Tänk om hon inte förstår vad katter är, och kan vara?

(KatteLatteSvendenFete är den mest sällskapliga katt på denna jord. Han kommer vilja krama henne redan från dag två. Frågan är om hon fattar hans kattspråk) (knappast så att hon tränat på vad katter kan vara för kul kompisar i ett stort hundhägn?)

Sen det här med namnet. Jag har vant mig vid Greta. tycker det är gulligt på något sätt. Dessutom heter lokalbussen mellan Tanumshede och Grebbestad Greta (av fullt logiska skäl...), så då kan man ju låtsas att bussen är uppkallad efter vår hund :). Sedan så misstänker jag att hon kanske har hört sitt namn ett antal gånger, och är rätt van vid det? Då kan man väl inte bara byta rakt av? Eller kan man det?

Men Mirja vägrar. Tycker att Greta är jättefånigt! Och herrarna håller med henne lite smått sådär. Greta. Njae... Så jag ber om alternativa namn, men se det kommer inga! Ett blomnamn, sa Mirja. Jaha? Viola då eller? Pelargon?

Nä. Jag kallar henne Greta. Så får vi väl se vad hon säger själv, när hon väl är här :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...