tisdag 10 maj 2011

Skolutveckling

Bland tusen gapiga halsar
Medan digmerna paraderar
Och katedern tågar åter

Prövar jag tystnad

För att hinna höra vad framtiden viskar
Och erfarenheten kvider

Skynda skynda!
Vi får inte missa några utvecklingståg!
Tänk att bli ståendes kvar på bromsklossperrongen!

1:1, iPad eller laptop, hägrande lösningar för skamfilad skola.

Hoppas tågen är välbyggda.
Destinationen genomtänkt.
Och att skolutvecklingen vilar på vetenskapliga rön och beprövad erfarenhet, utan att låta sig skyndas...

(detta inlägg skrivs från en iPad, för att pröva användbarheten i möjliga skolsammanhang)
(det går inte att länka en intressant blogg som drar slutsatser just angående iPads användbarhet)(det går inte att scrolla upp för att se vad jag skrivit)(nackkrampen är redan på plats)
(fast jag skulle inte tacka nej om jag fick en egen)(det är grymt kul)(fast jag tRor jag skulle tröttna fort)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...