torsdag 19 maj 2011

Det var då själva...


...fan att jag aldrig får till det.
Livet.
Fast besluten att planera årstidsmåstena laddade jag för operation gräsklippning förra helgen. Arbetsvillig son på plats, tid i överflöd, vackert väder och en hyfsat ogammal gräsklippare. Som vägrade gå igång. Yeah.
Ingen match, man lämnar in den till lämplig verkstad över en dag och vips är saken biff. Ju. Det var bara det att fd. Lantmännen blivit Granngården och verkstaden därmed försvunnit. Till Rabbalshede, en fet mil söderut. Och jag jobbar 8 - 17 och hinner inte dit. Så nu kör jag runt med en bensinstinkande klippare i bagagen och är stolt ägare till en hypersnabbt växande maskrosmatta.

Detta var bara ett enda litet skitexempel av många som just nu berikar min vardag. Det faktum att jag fortfarande har varken telefon- eller bredbandskontakt ( för jag hann inte/ glömde ringa och fixa det idag med) är ytterligare ett exempel på min usla vardagskontroll.
Jag suger!
I ren protest somnar jag i soffan nu. Månaden maj kan ta sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...