fredag 6 maj 2011

kulokul

okul

okul när långa ljusa dagar bara fylls av insatser utanför det egna hemmet när trädet borde fällas när landet borde grävas när uteplatsen borde fejas när gräset borde mejas när boden borde städas när transporten borde grejas när hästhagen borde mockas när hallen borde målas när altanen borde oljas när fönstren borde tvättas när förråden borde rensas när timmarna vid datorn borde begränsas.

när jag har så ont i händerna och är så trött att jag somnar i soffan varje dag och michael har tusenfallt att göra på annat håll och inte hinner med det han lovat på nåt håll. bara komma hem och sova.

kul

kul att grönskan är vacker att barnen är på spåret att kollegorna är härliga att jobbet är berikande att min inkomst är stabil att tvätten luktar gott att rosen skjuter skott och att allting är så bra att jag har det mesta jag drömt att ha att jag kan välja att vara glad och att jag får ta så många skivor korv ur kylskåpet jag vill för jag bestämmer alldeles själv. och många skivor korv behöver jag innan jag drar ett djupt andetag och betala ännu en glömd räkning. och jag njuter av att jag kan betala den, trots allt.

och jag njuter av röran i huset, och av irritationen gentemot mina bökiga familjemedlemmar, och av alla känslor som hoppar och stångas i mitt bröst. det är inte grått, inte tungt, inte höst. jag njuter av en vår, att jag får, ännu ett år. i mitt liv. mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...