söndag 5 juni 2011

Plock och smått

Det fattas lite ord igen. Gjorde väl slut på dem i mitt förra inlägg. Bilder idag således.

Se här min behagliga morgonutsikt. Funkar hjälpligt mot den eviga morgondepressionen. Katternas svansdans runt mina fötter också.


Saker jag irriterar mig på:

 Brödet ligger ALLTID framme så här. Fastän jag ALLTID stoppar in det i påsen.
 Den som spar han har. Heter det ju. Så man kan hitta begagnade tuggummi lite varstans i huset. På kryddburkarna till exempel. Jag avslöjar inte vem, för den som inte läser bloggar kan ju inte försvara sig.
 Dammsugare+vårhund+röd matta = Sisyfosarbete. Hopplöst. Jag tar inte in dammsugaren längre, ingen idé.
 Duschande tonåringar. De älskar att lägga ut ett spår av handdukar. Varför???


Saker vi gör när vi går på promenad:
Hittar hål som vi kryper in i.
Smyga tyst så ingen  upptäcker oss.
 Klättra ut igen. Det var svårare.

Saker man kan göra en fredagkväll:
Gå på Telegrafen med en massa trevliga väninnor, och lyssna på blues och äta gudagott.



Saker man bör lära sin dotter:
Köra grovtrimmern på tistlar och knähög gräsmatta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...