fredag 24 juni 2011

Ledig


Ledig nu. Midsommar nu. Det regnar, infravärmen är på, liksom ylletröjan. Sitter på altanen och lider av ledighets- och sockerchock. En skål med jordgubbar och vitt socker + en oöverskådlig ledighet får mig att vilja somna av utmattning.

Livet är bra. Jag har rätt kul. Sista veckorna har varit hektiska men den pedagogiska brunsten är tillbaka. Härligt!

Sommarens ledighet skrämmer och lockar i lika delar. Jag borde verkligen försjunka i härochnumeditation men rids av påträngande framtidsbeslut som kräver uppmärksamhet. Var ska jag, vi, bo? Borde jag byta bil? Sälja båten? Stora beslut och jag önskar nån annan tog dem...

Idag gäller dock bara här och nu. Och lite sill kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...