fredag 24 juni 2011

Notfarammosdim

Idag ska jag inte sjunga, inte dansa grodor, inte lyssna fiol. Jag ska inte frysa kring sillen eller häva nubbar.
Jag ska inte drömma eller plocka blommor eller krampa mig fast i traditioner som glidit mig ur händerna i takt med att barnen börjat sälja burgare och glass på Flintas i Grebbestad.

Det var en laddning jordgubbar i grädde till frukost, en kortare shoppingtur för att köpa utemöblemang så hyresgästerna har någonstans att sitta ifall solen skulle få för sig något mera vågat. Det var lupiner i vägkanten och druvor i Lovas mun.

Det blir grillat hos väninnorna och körbar hem.

Jag har inga blommor i mitt hår, men jag njöt väldigt mycket av eldofferceremonin på Vitlycke i tisdags, då det var riktig midsommar. Jag tror jag längtar till sånt som är riktigt, och inte en kuliss.

En eld vid en strand, och folk som talar från hjärtat och inte pladdrar yta. Är så trött på yta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...