torsdag 9 juni 2011

Snapshot

Julgardinerna hänger kvar ännu.
Hillevi, Lova och Laban hälsade på en stund.
Till Cesars förtret.

Mirja studsar sjukbungyjump med feber, halsont och magont, varvat med pigga stunder.
Lukas börjar få hår på bröstet och sprider ut matrester, chips och godispapper i sitt rum.
Troligen som protest för att han numera bor hemma igen.
Vi åt potatis, pulversås, Extras inte hemgjorda köttbullar och rårivna morötter till kvällsmat.
Golvet klibbar.
Gräsmattan är en katastrof.
Jag har blött igenom två retsamma små fläckar på mina helt rena lakan. Fan.
Det är jätteroligt att planera lektioner för nästa års nya ettor.
Det är hundhår precis överallt i huset, bilen och mina kläder. Han slutar helt enkelt inte fälla.
Julias ben är retsamt samma läge. Inte halt, men tjockt över senan och lite varm. Undrar om hon blir helt återställd.
Jag hinner inte engagera mig i hästfrågan. Det stressar mig.
Ingen av personalen har ännu kläckt den roliga idén inför lärarnas scenframträdande på skolavslutningen. Börjar kännas lite panikartat.
Jag har fått en liten fläskkudde på magen som jag försöker bli vän med. Visserligen är den mjuk och snäll men fullständigt meningslös och inte ett dugg attraktiv från mitt perspektiv sett. Dessutom har den skaffat sig permanent uppehållstillstånd, så jag är så illa tvungen att acceptera den.
Jag har permanent uppehållstillstånd. PUT. Förr var det en stämpel i mitt (nederländska) pass, men det behövs inte nuförtiden.
Jag ska bli svensk medborgare i år. Undrar om jag får ett välkomstbrev från kommunen då och får ta emot en sån där presentpåse på nästa nationaldag då :)
Min mamma fyller år imorgon.
Ett brev från min läkare idag säger att röntgen och proverna inte visar reumatiska eller inflammatoriska indikationer.
Kluven. Kul att jag är frisk. Men varför har jag då så förjävla ont i fingrarnas leder och är så löjligt trött hela tiden?


Den här texten innehåller skriande få sambandsord och skulle underkännas om jag hade varit elev i en svensklektion.

Hehe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...