onsdag 3 februari 2010

Skiter väl jag i, sa Sven


Varför får vissa katter här i huset gräddfil? Alltså inte gräddfil utan gräddfil, en sån där egen fil som är mycket snabbare, godare och överlyx. Hon får det. Hon, morsan får EGEN skål med EGEN mat och jag får en spark i min inte alldeles odiskutabelt breda bakdel. När jag smyger dit. På natten. För att det suger lite i magen bara.



Helt taskigt.


Dom där små är larviga förresten. Vinglar darrbent mest, när de får chansen att skutta iväg på golvet. Piper. Rullar och ålar och åmar sig. Försöker fånga sina egna tassar och nockar sig själva. Tsss. Ingen fart alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...