onsdag 3 februari 2010

Sven kan gå och lägga sig

Lätt att ha åsikter när man är en katt. Cesar the Dog vet att det inte är så enkelt. Han känner på sig saker, vet saker. Som det här med boendet. Han följer efter oss som en hund (ha).

Igår tittade vi på ett drömställe. Jomenvisst där vill vi bo. Lilla haken bara, vi är inga oljenorrmän eller mediastockholmare. Eller pokerhajar. Men OM det nu skulle ramla ner manna från himlen så kvarstår ändå ytterligare en detalj: vilken säng sover vi i om 6 veckor?
För även om man slår till och köper sitt drömställe så brukar man inte kunna flytta in där på ett tag. Folk ska ju ha en chans att flytta ut först. (så brukar det vara).

Egentligen skulle jag vilja skriva smarta och kul saker, slänga ut små anekdoter och betraktelser, så där lite lagom lättsamt och småsvalt men ändå skarpt och fängslande. Haha!

Men Maslow http://sv.wikipedia.org/wiki/Behovshierarkiförklarar för mig att det inte funkar så. Jag har ramlat ner från level 5 till level 2. Hallå! Ett HEM, TACK!! För jag vill tillbaka till level 5 igen, det är inget kul nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...