måndag 15 februari 2010

Sven lägger ut

Tjena. Senaste nytt från min mage: Matsmältningen fungerar. Dock inte bredden på lådan. Märkligt att varje gång jag sätter mig så hamnar bakdelen strax utanför kanten, vilket givetivis resulterar i att hälften hamnar utanför. Vilket i sin tur resulterar i ilskna blickar och våldsamt återhållna gester från mattes håll. Oftast får jag lov att gå ut, strax efter att jag inte behöver gå ut längre. Om man så säger.....
Nåväl kattynglen (och här ser ni Baloo) börjar likna nåt som skulle kunna definieras som något som skulle kunna bli kattlikt. De fräser. De försöker skutta (fast välter då). De anfaller (mattes händer mestadels). De kastar sig utför stup (och slår skallen). Dessutom har lillmatte satt dem i lådan och de krafsar duktigt och en och annan liten kiss klarar de av att åstadkomma (tsss, ingen match när man är sådär liten, lådan är ju som en öken för dem!) Märkligare att skåda är dock deras försök att tugga i sig kattsanden.... Nåja de kanske lär sig med tiden? Eller inte.

Nu måste jag gå och rulla mig på mattan framför brasan. Så inte Cesar tror att det är hans revir.

Mors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...