lördag 13 februari 2010

Blå

Himlen är irriterande blå man kan inte ens få sjunka ner i sin surhåla utan att det där blåblåa drar i en kastar sig över en pockar på ett evigt dåligt samvete gå ut gå ut gå ut och Cesar står här med en otroligt lidande blick undrar varför varför varför var vi bara ute en kjort sväng jag hann ju inte ens kasta min pinne ordentligt och varför kan vi helt enkelt inte gå ut hela gänget och njuta nej det kan vi inte för Michael åker skidor och jag städar och bakar kaka och Lukas spelar Wow och Mirja rider och Rikard är på väg tillbaka till Stockholm och dygnet var för kort och jag har ett stort hål i själen för Fredrik är bakom hörnet och kan bara nås via tanken och hjärtat och det räcker ju faktiskt inte alls och det är så otroligt smärtsamt att tänka mammatankar när en så ung kille dör i förtid det är för stort för oerhört för det får ju inte hända och dessutom var Rikard här för kort och tänk tänk nej tänk inte men ändå tänk om det händer mig oss men nej det är för mycket det blåa säger bestämt ifrån och deesutom var Betnér igår en en riktigt upplyftande historia med massor av befriande skratt och vansinniga historier och idag ser jag inte klok ut med svullna ögon och bitter mun det blir ju en vansinnig krock i estetisk mening när de där små fluffiga kattungarna kravlar över min kind för nåt så oerhört nåt så totalt smältfjolligt kan ju inte existera inom samma kvadratkilometer som ett krackelerat förtiplusfejs jappjapp tänka sig vad mycket bättre det blev nej inte alls när nu mellansonen meddelar att han inte vill förlja med till vännerna på filmkväll för han har avtal i cyberrymden som väger oändligt mycket tyngre än gapskratt och lyxmat och Sommaren med Göran på storskärm med hela flocken av vänner omkring fast det var kanske väntat ändå en familj som flyter isär obönhörligen som en naturlag ja som kontinentalpalttornas långsamma rörelser på väg mot nya grupperingar nya mål nya kontinentskapelser just så är det ju att leva i familjeslutfasen det är liksom så att alla strävar åt nya äventyr och var i jössenamn tar jag vägen i allt detta.




Reklamvegan! Ny hit med Rmk, you wait and see.




Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...