måndag 24 februari 2014

Växtkraft och vårhopp


Försov mig i morse. Bra arbetsdag trots det, tack vare att jag faktiskt hade förberett min morgonlektion
extra noga förra veckan... Jag tror jag börjar hitta tillbaka till mitt gamla jag så smått... 

Efter jobbet säckade jag dock helt ihop, och insåg snart nog att det enda som kunde ge dagen ett värmande inre skimmer var en Natur-Kick.
Således fick det bli en liten runda i en av mina favoritskogar.
Mirja följde med.
Och vi fick allt vi behövde..
En Vår-Kick.
Och några ego-picks :-)
Tess bar sitt byte - ett rådjurshorn -
i säkert en halvtimme..
Stormarna har gått hårt åt de uråldriga träden. 
Plockepinn.

Omkullvälta jättar..
Mirja såg en blomma.
Vårens första blåsippa....!!
Så fort man hukar sig och ska ta kort
så kommer en hund rusandes...
.. och ska trampa ner den stackars sippan.

Även Kellie försökte, men blev tvärt stoppad av
vrål i stereo:
NEJJJ!

Blåsippor är fridlysta, doggarna!


Självklart ska man posera när man är i skogen.




Och jag måste ju erkänna att humöret steg några grader efter vi tagit dessa bilder :-)
Mirja är expert på att lyfta mitt humör!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...