tisdag 4 februari 2014

Nu kanske II

Tröttheten har styrt. Styr ännu. Jag är obeskrivligt trött. Huvudvärk. Håglös. 
Små stänk av panik över denna min energilöshet. 
Herregud. Ryck upp dig mänska. Du har ju bara flyttat en kilometer. Seså. Ta tag nu. Sätt igång. Rör på påkarna. Framåt marsch! 

Jo. Men åt vilket håll? Jag har aldrig flyttat hemifrån förut. Aldrig så här på riktigt. Börjat från noll. Med usel ekonomi och hejhopp rätt in i en tom lägenhet. In i enskild vårdnad enbart om mig själv. 

Hur gör man? Åt vilket håll går man? Ingen aning....

Så jag bara går. Framåt. 
Skapar egna nya spår. 
Och tar hjälp av hundarna. 
För de sitter i magen, och de vet, för det har Ashok sagt. 






1 kommentar:

  1. Kim!
    Det kommer gå fint.Tänk på allt fint som kommer.Vänner, våren, promenader, sommar, pärlan, intimitet, dina barn........
    Nu har du en ny lägenhet, hur vill du inreda den? Testa med glada färger.Gör ett par mandala's.Jag vet att du fixar detta!!
    Kram
    johnny

    SvaraRadera

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...