torsdag 6 februari 2014

Krama ek

Ibland ser man inte skogen för alla träd. 


Som mitt liv. Allas liv... Man far hit, dit, upp, ner. Vet ibland inte vad som är orsak eller verkan, vad som är egna val och vad som beror på yttre påverkan. 

När man blir FÖR yr, som jag varit de senaste dagarna, kan det vara skönt att haka fast sig i konkreta företeelser. 

Igår valde jag att fokusera på hur jag får balans i min ekonomi. Det gav en stark känsla av jäklaranamma. 

Idag trotsade jag iskallt strilregn i gråtråkskymning efter en riktigt dräglig dag på jobbet. Hundarna studsade av glädje. Nåja. Inte Tess. Hon älskar inte regnpromenader. 



Så letade jag efter en glimt av en känsla av kommande sol, eller vår. 
Och såg Eken. 



Om ni aldrig har kramat en ek, så är det hög tid. Ta god tid. Krama länge. Lukta på barken. Titta eken djupt i trädkronan. Känn stammen mot magen. Andas. 



Finns inget bättre sätt att bli Fullständigt Tillfreds med Sig Själv och Sakernas Tillstånd. Ren kärlek, jag svär. 

Den stressade kvinnan med reflexväst och barnvagn som småsprang förbi mig, hukandes från regnet, måste ha undrat ... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...