söndag 23 februari 2014

Hann inte alls...

...det jag tänkt mig idag.
Men vissa söndagar är väl just så.

Jag hann ju istället
desto mer av sådant jag inte alls hade tänkt mig att ägna mig åt idag:

Fika söndagsfrukost med Michael.
Bättra på täckningen av ena båten, så man slipper bassänger av vatten i presenningen.
Gå en rejäl och ytterst kallblåsig promenad på Tjurepannan med Catharina, som bjudit med två syrianer från campingen.
Fika på Sjögrens med dessa.
Begrunda det faktum att en kirurg och en skattekonom befinner sig väntandes, helt sysslolösa, i en 15 kvadratmeters stuga, tre km utanför Grebbestad.
Och fundera över vilka omständigheter som fick dem att lämna sina vänner eller familjer och betala en massa pengar för att bege sig till vår avkrok av världen.
Känna mig oändligt liten och oerfaren, och bottenlöst naiv.
Få spontanbesök av Mirja, som hängde hos mig i dryga två timmar. Myyyyysigt!!!!
Skapa ljus i vardagsrummet. Inte så himla trendigt och påkostat eller genomtänkt. Än. Men ljus :-)
Börja skriva på ett lånekontrakt. Därför att en viss familjemedlem kanske ska byta familj snart.
Hitta en bortglömd, öppnad flaska vin, med en slatt kvar.
Dricka detta.
Konstatera att dagen redan tagit slut.
Komma på att jag måste duscha.
Sätta mig att blogga om allt det här.
Och inse att jag definitivt inte hinner skriva om allt jag faktiskt tänkte göra idag
.... och som jag faktiskt, delvis åtminstone, hann med.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...