fredag 26 november 2010

Fredagsmys. Typ.

Fattar inte vad tiden går. Den här lilla fluffbollen kan jag fortfarande känna avtrycket av i min hand. Men det var i februari han såg ut så här. Då hette han Baloo. Numera heter han Simba och är gigantisk. Äter sin familj ur huset typ. Är nu om möjligt ännu mer älskad än då.


Var just iväg till stallet igen (göra min plikt) (tralala) en sväng. Det var löjligt kallt men fyrfotingarna såg ut att må prima. Nu mumsar de hö i stora lass. Mirja sover i soffan. Snart ska vi titta vidare på filmen En pojke i randig pyamas. Våra katter klistrar sig intill elementen. Kakelugnen i köket sköter sig bra. Jag har beställt en tågbiljett åt Rikard så han kommer hem till jul. Lukas nördar loss ihop med Daniel på Dreamhack i Jönköping.

Jag vill basta men det får vänta till imorgon.
Idag var en social och bra dag, inbjuden på helgglögg, skolminglat med trevliga Strömstadbor en sväng för att planera framtida samarbeten, bubblat med en litteraturintresserad ungerska och ett antal hyfsat förnöjsamma kollegor uppe på det... Men jag hann inte med datorjobbet jag hade tänkt mig. Så får det vara ibland.

På bussen i morse hade jag en hel massa bra bloggtextidéer. Undrar just vart de tagit vägen. Undrar just om På spåretskvalet på tv´n påverkar min skrivarförmåga. Troligen är det så.

Ridå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...