torsdag 30 december 2010

Nästan normalt

Som dyningar efter en storm. Vågorna lägger sig till vila, solen försöker bryta genom molnen i väntan på nästa oväder.
Mirja har hittat jämnvikt igen. Kvittrar runt som inget har hänt. Lukas behåller balansen, även om det är uppförsbacke i hans liv. Cesar har funnit sig i ödet att morgonpromenaden har förskjutits till att bli lunchpromenad.

Sega morgnar, helt underbart. Startar dagarna med en tur till stallet för att släppa ut pållar, alltid lika rofyllt och rätt, trots att jag inte får sovmorgon. Sovmorgon slår inte tillfredsställelsen jag känner när hästarna ivrigt travar ut till hagens väntande hötappar. Sen landar jag hemma i tysta huset, med tidningen och en stor mugg varmt thé. När ungdomarna vaknar till liv några timmar senare är jag ett under av välvillighet och tillförsikt.




Nu är snart året slut. Mamma har åkt till nunnorna i Vadstena, och pappa firar nyår med katterna, rådjuren och vinterfåglarna. Imorgon firar vi det nya året redan vid 12 på dagen, hos våra bästa ex-grannar. Vad som händer sen på kvällen står öppet än så länge. Undviker gärna brakfester, kan möjligen tänka mig en stilla pratkväll med ett fåtal vänner.

Nu hamnade ett trevligt glas vin framför min näsa. Hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...