onsdag 22 december 2010

Första ledighetsdagen

...började med ett praktgräl mellan mig och dottern. Lustigt hur det blir när någon drar ut arbetsproppen. Man blir inte vacker direkt.

Fräsig fjortisdotter + urlakad mamma + nyvaken = explosion.

Inte lätt att balansera känslor och tankar och vetskap med mognad och tillförsikt. Jag är ju både orolig, bekymrad, superirriterad och övertrött. Sen har ju heller inte min hönsvinge slutat flaxa över avkomman riktigt än. Ungen har ju varit sjuk för tusan. Måste återhämta sig, inte härja runt sådär. Börja äta och sova ordentligt. Basta. Vingen flaxar så okontrollerat i sådana här stunder att den dänger till rent av.

Nåväl jag är inte mer än en människa, och det är inte värre än att vi låter dammet lägga sig och tar upp tråden där vi tappade den.


Fick en trevlig biltur till Uddevalla idag, Lukas skulle hämtas och turligt nog lyckades vi på ett helt oplanerat sätt samköra det hela med kusin Cecilias hämtning i just Uddevalla. Vi svägerskor fick gott om babbeltid i bilen dit :)

Men nu har jag inte tid att skriva mer. Måste hinna lägga mig innan jag går upp ju. Imorgon är det full rulle igen. Först gå upp. Sen åka och göra en viss person glad. Sen fara till ridhuset med pållen. Sen städa huset. (lite) Sen hålla tummarna för att Rikards tåg orkar ta sig hela vägen hem till Tanum genom alla tyska och polska snöstormar. Sen klappa in småklappar. Ringa en och annan. Beställa en sak. Rulla en köttbulle eller fem. Kanske pryda en gran. Koka en gröt. Lite. Ojoj.

Jag vill bara sitta ner och dricka en öl, och se på film. På lördag, kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...