fredag 13 januari 2012

Tonårsparlören presenterar: "egopics"

Fyra personer i bilen, en dryg timma på väg mot Göteborg. Sitter i baksätet med Mirja. Lukas övningskör (finfina stressnivåer för min del fast han kör himla bra), Michael instruerar.
Det tar mindre än tio minuter så ser jag poserandet börjar i ögonvrån.
Mirja har alltid älskat kameran. Vilken tur hon har att hon är ung, nu i smartfånens era. Vet inte hur många tusentals bilder hon tagit - på sig själv. Som hon sen delar med sig av i bloggen - OM de befunnits framställa henne på ett tillfredställande sätt.
Hon är inte ensam. Den där unga generationen hyser en betydande andel individer som definierar sig själva genom att ta egopics, alltså många bilder på sig själva.
Intressant. Jag blir full i skratt. Vilka absurda situationer det blir. Alltså i stadiet FÖRE bilderna publiceras.
Delar med mig av känslan som uppstod medan hon försökte koncentrera sig på poserandet. Gissa vilken bild som hon väljer till slut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...