måndag 16 januari 2012

Helg i stanarna

Fredag: mot Gbg och West Side Story. Bra musik men blekare uppsättning. Fångade mig inte. Sen sova hos Alva och Peter och Alice. Mysigt. Fin lägenhet, skön stämning och en mycket personlig gästsäng. Original från typ 40talet. Katt och ingen tv. Gilla! Alice och jag hann bekanta oss en kort stund nästa morgon. Vi la pussel och det blev lite varmkladdigt i mitt bröst.
Lördag: flyt från första stund. Bussen tog mig utan väntan till centralen. Tågplatsen bekväm, croissanten god, och jag sov större delen av resan. Framme i Stockholm flyt igen, hittade bussen till Skeppsholmen snabbt och det fanns lunch kvar åt mig på mötet. Sen planerade vi Vinden Drar i nästan sju timmar. Vi hann med allt och maten sen var gudomlig. Och vinet. Och sen samtalen. Och oj så sömnig sen. Sen var det dags att resa sig och resa vidare. Till Pysse som lät oss, mig och Catharina, sova i sitt trevliga vardagsrum med finaste utsikten över fjärden. Jag fick största gigantluftmadrassen. Skön men kall, för fönstret var öppet först och den kalla luften kylde bra underifrån. Men inrullad i täcket sov jag sen gott som en fjärilspuppa. Synd att jag inte vecklade ut mig som en vacker morgonfjäril sen, utan mer som en knycklig nattmal.
Söndag: långsova, långfrukost, långprata och långpromenad. En geocache också, på ett berg. Sen gå på stan, den gamla. Gränderna där får mig alltid att dra efter andan. Så fina! Sen sammanstråla med Rikard på ett fik och nu sitter jag här hemma hos honom och häckar i soffan. Vi har sett Skavlan och pratat ditt o datt och är skönt slappa i största allmänhet.
Imorgon: sova länge. Sammanstråla med Catharina. Ta tåget hem. Läsa. Komma hem. Klappa Cesar i flera timmar. Mmmm. Hans dumma hjärta tar min energi. Lilla skrothunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...