tisdag 6 september 2011

Cykla i regn

Idag var jag en TvättÄkta Holländare. Cyklade till och från jobbet. Motvind både dit och hem. Och regn. Ösregn. I lurarna Herman van Veens melodiösa visor och sånger.

Jag är uppvuxen till hans obeskrivbara musik. Orden, melodierna, musikaliteten, dikterna. Han är en av orsakerna till mitt språkintresse. Mitt musikintresse.


Jag njuter dessutom av att cykla i regn och motvind. Det är så himla typiskt holländskt. Man cyklar. Till möten, skola, tågstationen, affären. Väder är inget problem där liksom, när man cyklar. Eller inget att orda om. Man blir blöt. So what? Det går fortare att cykla, det är det viktigaste.

Synd att jag inte lyckas cykla så här holländskt oftare. Blir glad av det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...