måndag 21 mars 2011

En normal kropp

Monica Lind som jobbar som skolsköterska på högstadiet ringde och bad mig om lite inspiration och bilder inför ett samarbete med en lärare i en åttondeklass. En genomgång av "normalt BMI" skulle det vara. Om det nu finns. Vad som är normalt brukar ju ändra sig .
Så jag kastade mig ut i cyberrymden och letade. Efter normalitet genom tiderna. Och oj vad man hittar....


Läs om 20-åriga modellen som gjorde normalsuccé här.

Och njut av bloggen med bilder på helt normala svenska kroppar här.

Det är skönt att upptäcka att det kryllar av motattacker mot sjuka kroppsideal!

Och plötsligt kände jag mig vacker igen, bara för att jag är unik :)

Ibland är det väldigt lite som behövs. Länge leve nätet och engagerade kloka människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...