torsdag 1 mars 2012

Time out idag

Ett tryck över bröstkorgen, en smygande panikkänsla och en kniv nerkörd i bröstbenet fick mig att stanna hemma idag. Är inte dummare än att jag tar kroppens signaler på allvar.
Jag måste hitta en balans mellan arbetsKim och ledsenKim. Inte alltid så enkelt, för jag har världens bästa jobb, och glömmer bort att jag är ledsen medan jag jobbar. Sen faller det över mig som ett sju-tons frysblock så fort jag kommer hem. Nejnejnej så kan jag inte ha det Så idag var det två långa promenader på schemat. I solen. Det gjorde kanske lite gott. Det är så vackert ute, fjomsiga små vårfåglar som kvittrar och en tröstande varmsol mot huden. Mirja vid min sida som en porlande vårbäck.

Fast smärtan är kvar. Det är lite besvärligt att andas. Som om  jag har halsfluss på gång. Jag ska pröva att arbeta imorgon. Pröva att både vara professionell OCH ledsen på samma gång. Hålla balansen. Har inte råd att tappa den.

Tänk vad en liten fluffig silverhund kan orsaka genom sin hädangång. En jordbävning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...