fredag 30 mars 2012

Smaken är olika?

Köpte en orange balja idag på Granngården. Den innehåller en hård sörja bestående av mineraler och vitaminer och nåt melassigt gott. För hästar. Det ska stå i hagen så de kan gå där och slicka så ofta de har behov.

Man menar att hästar vet. Att de vet hur ofta eller sällan de behöver lite tillskott. Jag tror också det. Hästar har inte förstört smaklökarna med livslångt intag av skräpmat. De borde ha lite naturlig instinkt kvar, även vad gäller näringsintag.

Men jag började tvivla lite nyss.
Jag lät dem provsmaka i boxen.
Esmis ville krypa upp på den orangea lådan och ta stora tuggor. Hon slickade och gnagde. Medan Julia fick stora skräckanfallet när jag räckte fram lådan. Höll på att hoppa ur skinnet, tryckte in sig i bortre boxhörnan och fnös upprört. Länge. Inte ens lukten av sörjan på mina fingrar var det minsta intressant ...

Hur ska man tolka detta ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...