lördag 17 mars 2012

Tomt

Idag regnar det. Igår var det sista dagen på arbetsveckan med avslutande personalfest. Det var en bra vecka, roligt att undervisa, roligt att forska vidare om Samspel och Möjligheter mellan IT och lärandet. Roligt att göra broschyrer och affischer. Roligt att dricka lite vin och bli förtrolig.

Men idag regnar det och jag vill ingenting. Är tom.

Helgerna är ju till för att städa, umgås, planera privatlivet, röra på sig, sova länge, göra ingenting, laga goda middagar. Läsa ikapp, fundera, undersöka.

Men jag är tom.

Kanske är det sorgen. Cesar som är borta och livet som inte tar hänsyn utan bara går vidare. Sorgen får inte plats i min vardag. Jag hinner aldrig riktigt känna den. Kanske är det så att sorgen nu kräver sin plats. Inte genom tårar. Utan genom tomhet.

Vad är det för mening med att njuta av helgen? När det är ett stort tomt hål här hemma? Ett tassarmotgolvetochdjupsuckundermatbordethål?

Till råga på allt har Katten Från Helvetet kissat i sängen igen. Min säng. Mitt rum. Rakt genom fjädring och stoppning. Jag vill Döda Katten. Tur för den att vi har tre katter. Jag är nl inte säker på Vem av dem som är den skyldige...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...