måndag 1 december 2014

Nya vägar

Mycket handlar just nu om att hitta nya vägar. Göra på nya sätt, hitta andra lösningar, tänka utanför boxen. På väg hem från bilbesiktningen i Lysekil idag valde jag att köra kustvägen (tar längre tid än E6, men är vackrare). En impuls fick mig att svänga in mot naturreservatet på Valön. Där har jag inte varit på 23-24 år. Den sommaren jag var där var det drakflygningshappening för hela familjen, mycket folk, mycket barn, Michael var entusiastisk, han hade en jättefin drake, men jag var sur och olycklig. Jag minns inte varför jag var det, men säkerligen hade det något att göra med att jag kände mig hopplöst utanför. Medan jag parkerade på en parkering jag inte kunde erinra mig kände jag att jag ville hitta platsen jag mindes från då. Det tog ett tag att vandra omkring, det är ett rätt vidsträckt område och inga tydliga skyltar visar var det finns några tydliga stigar. Så jag vandrade på måfå, tvärs över betagande berg, ner i krångliga sötsnår, och darrande långbent över nyligen uppsatta elstaket. Till slut hittade jag stället. Det är verkligen obeskrivligt vackert där. Jag mindes mig tillbaka in i min olyckliga ensamma känsla och förlät mig själv för att vara så beroende av andras uppskattning och uppmärksamhet. Så stod 47åriga Kim och kramade om 24åriga Kim, och nu är Valö inte längre en sorgetagg i min minnesbank utan en underskön plats att tanka livskraft hos :-)

Bilderna tyvärr tagna med mobilen, så bildkvaliteten är inte som jag önskar....












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...