lördag 27 december 2014

Isarna ligger

Isarna har lagt sig. Jag är ledig. Solen skiner. Jag äger allt som behövs för en omedelbar långfärdsskridskoutflykt.

Igår kollade jag med tre samtal upp inloggningsuppgifterna till sajten där man får information om hur isarna ligger, och vem som planerar att åka var. Nu vet jag det mesta förutom vem som åker var just idag.

Idag borde jag således kunna ringa några samtal och sedan kasta mig ut på tur. Men det är nu min utbrända hjärna gör sig påmind. Min logistikförmåga tog slut igår redan när jag ringde de där tre samtalen för att få inloggningen.

Rikard och Sabina ligger och sover, de var uppe till sent inatt och ska åka tillbaka till Stockholm med tåget kl halv tre. De skulle säkert kunna få skjuts till stationen med någon annan än mig, men det borde jag i så fall ha löst genom att påtala saken redan igår kväll. Jag vet heller inte vem jag ska ringa till för att fråga om sällskap på isen (man ska inte ge sig ut på egen hand). Detta borde jag också ha löst igår.

Jag är helt körd vad gäller planering. I alla fall sådan planering som kräver fler än tre saker samtidigt att hålla i huvudet och samråd med andra....

Solen lyser retsamt på den gnistrande frosten.
Jag tittar väl på ett avsnitt till av Downtown Abbey...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...