fredag 26 december 2014

Juldvala med sociala förtecken

Vilka dagar... Jul och allt.
Rikard och Sabina bor hos mig denna vecka. Lukas, Mirja och Anders är därför här också en hel del.
Vi äter, sover, hänger, slappar, umgås och äter mer.
Jag njuter och gäspar.
Några gånger har jag varit ute på en lite längre promenad än bara runt kvarteret.
Jag tittar dessutom på alla gamla avsnitt av Downtown Abbey.
Människorna i serien har tillfälligt blivit del av min familj.
Jag har katten Flisan på min ena sida, och finaste Tess på andra sidan.
Julafton firades i min lilla lägenhet, med alla mina barn, och mamma och pappa.
Det var ovant och lite nervöst, men visade sig vara väldigt trevligt.
Juldagen blev lika trevlig, med den vidgade familjen på julmatsrestsmiddag.
Jag känner mig vaken, närvarande, lycklig, trött, förvirrad och orolig på samma gång.
Vardagen, jobbet, ekonomin och sjukskrivningen får jag ta tag i nästa år.





























1 kommentar:

  1. bilden på blomman (21a bilden) för tankarna till ett ensamt träd på savannen. Oerhört vacker bild! och himla trevligt att ses :)

    SvaraRadera

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...