onsdag 1 september 2010

Kort

Har lagt märke till att jag skriver längre och längre. Det går ju inte an. Alla säger att folk nuförtiden inte orkar läsa långa stycken. Speciellt inte i bloggar. Speciellt inte om det inte är uppblandat med en massa bilder.

...

Eller så lyssnar jag för mycket på några av ungdomarna på jobbet ("jag HATAR böcker, tänker ALDRIG läsa nån bok!") och tror att alla tänker som dom.

Nåväl. Hursomhelst. Det var inte det jag skulle gå in på.


Kort då.


Om jag klarar det.



Detta är en bild på min mammas olackade furuköksbord. Hon har lyckats med konststycket (!) att få till en avfärgning från något (vad?) som lämnade fantastiska mönster efter sig...



Idag trodde jag min pappa dog. Men det gjorde han inte, han bara hamnade på Näl med extrasladdar på sin pacemaker. Det var jobbigt ett tag. Men det blir bra igen.

Idag har jag lusläst Skolverkets alla remissförslag på mål och bedömning i alla gymnasiekurser som ska börja gälla från nästa år. Om de blir godkända. Det var många ord. (inget för lättdistraherade bloggläsare...) Sen skissade jag lite på workshopupplägg. Det var kul.

Idag har jag tvättat Julias ben igen, muggangreppet börjar äntligen ge med sig. Men uj vad man måste vara ihärdig med pysslet, morgon och kväll.... Typiskt att stallet ligger 7 km bort.



Denna bild visar en liten del av innehållet i min mammas kylskåp. Hallonsylt och blåmes.


Idag var Mirja hemma, febrig och huvudvärkig, men blev turligt nog bättre på kvällen igen.
Idag har jag klippt Lukas på 6millimetarn, och tagit beslutet att köpa gymkort (hu, då var det sagt).
Idag har jag samtalat om konfliktlösning, om avskräckande exempel och bättre tider.

Idag har jag missat att höra Cecilia i Radio Prime om Den Officiella Hångelveckan.

Idag känner jag mig stark, självsäker, arg och jätteynklig.
Idag känner jag att rynkorna runt munnen stramar mer än vanligt. Men råget i ryggen är starkare än någonsin.

Nu är jag en smula trött. Det tar på krafterna att fatta sig kort. Eller så är det nåt annat.

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...