torsdag 30 september 2010

fraggelment

snurrar i snabbare takter i varmare trakter full av kallare kanter, det faller bitar på plats i en förvånande hast medan tankarna krafsar i en förtvivlande gest, mest, flest, hets och stress.


vill vara stadig och glad, någon att ha, fullt kapabel och bra, men hinner inte idag, måste dra, snart, kastar mig utför stupet, klart, hinna skratta och skutta, fatta mer, vill ha fler, kan inte mer, kommer igen, klockan fem och klockan sex och klockan sju, och snurrar igen i mitt hem runt allt som är kärt, värt, svischar runt, det är sunt, jag når fram, i min famn vilar katten så fet i en kvart tills ett skrik skrämmer skuttar bort från mitt fort.





villervalla, hoppa falla, leka rusa runt, snacka strunt
meningsfulla, överfulla almanackan, stackarn har ej vett
etiketten skaver, solen matar ut sitt fulla stöd, är som död, som en kork i sjö
bubblar i halsen, svider i nacken, detta är tacken

det man ber om ska man få
och det går, och jag står, och växer så det knakar, stakar, fumlar och står på
en blommigare dag får man leta, streta, det kunde man ju inte veta






på andra sidan gläntar allt, ibland kallt, vaknar sjufallt, fult, fullt med nya klara tankar
gamla minnen byter färg, sprakar i märg, skjuter och fyller, spretar i myller
granskar min sanning och samlar på nya
snurrsnurrar sig runt, runt, runt

oj

nytt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...