måndag 23 mars 2015

Intrycksflöde

Har varit i storstaden. Kurs och umgänge och mingel. Oj så många intryck. Bra vecka. Skönt komma hem till stillheten igen... Och till Tess...

Mot Stockholm med tåg modell "gammalt"
Slitet.
Men vansinnigt charmigt.
Vi fick sakta in och stanna ofta. Det
tar några minuter, sa dom. Sammanlagt
var vi en halvtimme sena. Det gjorde mig inget.
De snabba tågen behövde få köra om.
Efter sju minuter: Ett snabbt tåg.
Sedan vänta fem minuter till.
Ett snabbt tåg till, i motsatt riktning.
Sedan gnisslade mitt gamla, fina, långsamma tåg vidare.
Jag hann se vartenda hus vi körde förbi. Ögonen klarade av
att hänga med liksom. Det var fint. Vilket vackert land!
På Graceful Livingkurs. Otroligt fin helg.
Nära och närande.
Vackert.
Five rhythms dans i över en timme. 
Älskar dans...
Efter kurshelg laddade vi för Richards boksläpp.
Boksläpp, solförmörkelse, vårdagjämning.
Och namnsdag.
Och jag behövde inga svetsglasögon!
Solförmörkelsen var häftig. Ännu häftigare
var att se på alla människor som såg
på solförmörkelsen. Lite samma
känsla som att studera människoflocken
som samlas varje år för att se på trandansen
vid Hornborgasjön.

Efter boksläppet snöade det. Vi ringde på taxi.
Så här ser den ut, boken.
Dagen efter åkte jag hem.
Från snöigt till soligt. Och tyst. 
Hem till Tess... Som faktiskt inte 
verkade ha saknat mig allt för mycket.
Hon har bott hos Michael och Lukas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...