onsdag 4 mars 2015

Tjärdoften sprider sig

... överallt hos mig. Jag har nu behandlat hela båten invändigt med roslagsmahogny, samt lackat reling och tofter med LeTonkinois. Det känns ända in i märgen bra. Vet inte vad det är med olja och tjära, men det liksom sprider bra vibbar i hela mig när jag ser hur träet suger åt sig.

Arbetskläderna luktar tjära. Mina händer luktar tjära. Min lägenhet luktar tjära. Mmmm :-)




Kroppen jobbar gärna, sinnet jublar och psyket njuter, men jag är inte stark och inte uthållig. Börjar motvilligt respektera kroppens återhämtningsbehov. Det är som om mitt inre batteri inte orkar ladda sig till full nivå längre. Skulle behöva byta batteri..

Dagen var ju avspänd om jag analyserar vad jag egentligen gjort:
- Vaknade 8:30, långsam frukost och lite stretching
- En rask promenad med Tess (1 tim)
- Arbetat med båten (1,5 tim)
- Var hos Linda på salongen och klippte mig (1 tim)
- Långfika med Ammi på Sjögrens (2,5 tim)
- Målade lite på en blå tavla (45 min)
... och sedan tog all kraft helt slut. Slötittade på en tv-serie nyss, men är så trött så jag inte orkar se färdigt. Bloggar nu lite i sängen för att summera för mig själv att jag i alla fall åstadkommit något vettigt idag. Snart tänker jag släcka och sova. Det känns mycket konstigt att inse att min kraft inte räcker speciellt långt. Jag vet inte vem jag är längre.
Jag hoppas verkligen att det vänder. Någon gång.

Och mitt i allt - sol, vår, nya livskrafter som vaknar - så är jag så tacksam och glad. Och jag njuter!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...