tisdag 5 april 2016

Vissa dagar..

... kunde jag klara mig utan...

Har varit totalt disträ ända sedan jag vaknade, med en sådan där gnagande känsla av att något är fel. Det var inte fel, inte från början, men universum lever upp till mina förväntningar med råge:

Körde in framförvarande bil medan jag rullade ner i Gisslerödsbacken, för jag tittade åt fel håll en sekund. Hann bromsa, men för sent för att undvika närkontakt. Bucklade både den och min egen bil. Jippi. Verkstaden imorgon.
Jag monterade ihop en extremt enkelt konstruerad nyinköpt stroller (som man sprider gräsmattegödsel eller gräsfrön med) i redskapsrummet. Allt gick fel. Fel verktyg, för klena nävar, fel glasögon. Trodde nästan jag hade förstört den, spräckt plasten eller böjt det klena handtaget, men den tycks ha klarat sig. Som pricken över i:et föll en sopkvast ner från sin krok, medan jag sopade utan att det egentligen behövdes, och slog mig en ilsken bula i huvudet.
Tappade en nydiskad kastrull i golvet, helt utan anledning. Handen bara släppte den liksom.
Öppnade klisterlocket på en mellanmålsdryck och började skaka den, efteråt, ja. Dryck i halva kylskåpet och över golvet.

Nu går jag och lägger mig i soffan så kanske jag undviker större katastrofer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...