lördag 19 mars 2016

Tack Facebook som hjälper mig ta reda på vem jag är!

En av de enligt mig meningslösa saker i livet jag har fullt schå med att undvika är alla tester som Facebook påstår att mina vänner roar sig med. Jag får reda på att någon behöver 8 timmars sömn per dygn och en annan persons liv är precis som en viss känd film från 80-talet.

Någon enstaka gång har min forskningsmotor slagit till och jag har klickat på länken för att ta reda på hur de där testerna går till. Om de liksom har någon som helst vetenskaplig grund att stå på. Men när jag då såg att man måste anförtro hela sin profils alla uppgifter åt denna för mig helt okända sajt, så har mitt innersta halvdöda internet-integritetsbehov gnytt så oroligt att jag avstått. Jag vill ju gärna få det där halvdöda integritetsbehovet att åtminstone tro att den har kvar lite kontroll, även om jag ju vet att det är kört.

Storebror ser och vet ju allt om mig sedan länge.

Idag bestämde jag mig dock för att angripa dilemmat från ett annat håll. Just utifrån vetskapen att storebror redan vet vad jag tänker, hur jag klär mig och vilka politiska värderingar jag har, så slog det mig att jag kan förvirra systemet en liten gnutta.

Jag äntrade således den senaste i raden av testsajter, sv.nametests.com, och gjorde så många test jag orkade under en timmes tid. Utan att dela med mig av resultaten på Facebook. Ha, där fick dom!

Ni ska istället exklusivt få hela sanningen om Kim, ja alla mina hemligheter analyserade av sajtens genomlysning av min facebooksida, här, varsågoda!

(Det är garanterat jättejättesant. I alla fall idag.)

Min största svaghet är att jag är för snäll. Det bevisas av att jag är extremt omtänksam och lyhörd, och att alla verkligen älskar att vara i min närhet. Jag är också skeptisk, men det är faktiskt min största styrka!
Sedan så har jag två olika personlighetssidor också: jag är å ena sidan härdad (jo..), atletisk (?), njutbar (?) och artistisk. Å andra sidan rolig (ha), optimistisk (haha), känslig och tålmodig.
Nästa relation i mitt liv kommer jag ha med Daina, och vi utlovas vara lyckliga för alltid i vår heta och ömsesidiga kärlek. Lustigt att nametests.com parar ihop mig med en kvinna, men de kanske vet något som jag inte fattat än...? Vi kommer gifta oss också, eftersom just det påstås vara en hemlig dröm jag har som inom kort kommer gå i uppfyllelse.
Min framtid bjuder alltså på kärlek (165%) och massor av lycka (366%), men också pengar (124%). Dessutom kan jag se fram emot en befordran på jobbet! Man tackar :-)!
De sista två kan ju behövas, särskilt med tanke på att jag ser Grebbestad som mitt andra hem på grund av att jag älskar att vara där. Det måste ju betyda att jag kommer skaffa mig en bostad till, ett stort sommarhus kanske? Sånt kostar!
I det sommarhuset blir det fest allt som oftast. För jag är het och jag har heta kompisar! Sara E är het och söt (24%), Gabi är en flammande eld (57%), Seija är het som helvete! (82%), men jag är såklart allra hetast (130% Aaaargh!). Jag får nämligen hjärtan att smälta med min eldiga attityd eftersom min flammande aura bubblar som en vulkan!
Trött blir jag av alla fester - jag behöver minst 14 timmars sömn per dygn. Men så klart behöver jag också den vilan för att dessutom orka förbluffa massorna med min konst, vilket jag spås uppnå i livet.
Sedan har jag ett antal dolda styrkor också: jag är full av självförtroende, förhåller mig alltid neutralt, och har ett starkt behov av harmoni. Kanske därför som testet råder mig att skaffa mig en elefant som husdjur. Eller hur de nu tänkte där. Hur som helst kommer elefanten inleda en era av glädje och harmoni i mitt hem (får alltså skaffa mig ett gods istället för ett extra hus), den kommer lätta upp mitt humör när som helst på dygnet (hur....?!?!), och är en perfekt vän att kela med.
Hoppas Daina håller med!

Aha! Spår i sanden! Nu kan vi analysera!

PS:
Måste erkänna att det var roligt att läsa alla uppmuntrande och peppande formuleringar. Min slutsats blir att även om testen är så utomordentligt fåniga de kan bli, så fyller de tydligen ändå en bra funktion. Jag blev till exempel både glad och kreativ :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...