onsdag 13 mars 2013

2013 - och nu? översatt från holländskan

Här kommer en ny text, översatt från holländska, skrivet av Léonne Meiresonne, hämtat från hennes blogg:


"2013 - och nu då? (1)

I den 4: e dimensionen gäller nyckelbegreppet: Kärlek till dig Själv. Den 4: e dimensionen handlar om att uttrycka ditt kärleksfulla Jag i världen. Ditt Jag, med allt vad det innebär. Och ur denna Kärlek till dig själv föds följaktligen Kärlek till världen omkring dig, eftersom du inte kan älska din nästa mindre (eller mer) än du kan älska dig själv. Detta är en kosmisk lag.

Problemen du upplever i ditt liv nu under denna nya utveckling - denna "nya era" - kan spåras till bristen på kärlek till dig själv. Detta märks just nu i mångas liv i form av en konflikt mellan den maskulina och den feminina principen. Båda dessa lider av bristen på kärlek till sig själva. Detta uttrycker sig bara på olika sätt. Det maskulina och det feminina träffar exakt varandras svaga punkter.

Det maskulina är utåtriktat, det feminina är inåtriktat.
Brist på kärlek till sig själv genom det maskulina riktas utåt. Så alla de fördömanden det manliga har om sig själv, alla känslor som det inte får finnas, allt som inte får uttryckas men ändå finns, projiceras istället på omvärlden.
Brist på kärlek till sig själv genom det kvinnliga riktas inåt. Så det kvinnliga suger upp dessa maskulina projektioner inuti sig, och de upplevs då som en inre "sanning". Eftersom det maskulina är handlingsinriktat till naturen, och det feminina är  kontemplativt, är det logiskt att denna drivkraft sätts i rörelse av den maskulina energin.

Nu ombeds det maskulina av kärlek till sig själv (tillåter jag mig vara som jag är?) att ta ansvar för det som är hans. Nu ombeds det feminina av kärlek till sig själv (tillåter jag mig att se mig själv som jag är?) att sluta ta ansvar för det som inte är hennes. För kärlek till sig själv leder till utveckling. Men det leder till stagnation både att inte tillåta sig vara det man är, som att inte se sig som den man är. Det maskulina kan inte växa eftersom det inte tar på sig det som är hans eget, och det feminina kan inte växa eftersom det tar på sig sådant som inte är hennes. Det manliga fortsätter sitt handlande "som om inget hänt", det kvinnliga fastnar genom detta i en slags en förlamning.

Hur är balansen mellan det maskulina och det feminina inuti dig? Med vilken av dem behöver du att arbeta för att få balans mellan dem båda? Livet visar dig."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...