fredag 20 maj 2016

Den nya dagen gryr

Oj vad tiden går fort! Och våren gör det den ska.
Allt pulserar, löven har spruckit ut, fåglarna väsnas, det doftar och blommar, och solvärmen gör tappra försök att värma benmärgen, trots att vinden ännu är kall. Det fungerar, varje år igen!

Jag mår utomordentligt bra. Trots att jag fortfarande inte har en aning om var eller hur jag kommer att  jobba nästa månad, så vet jag att jag kommer att jobba nästa månad. Vissa dagar gör sig utmattningen påmind. Då måste jag finna mig i att  behöva vila lite extra. Vissa dagar är jag så pigg att jag tar ut mig för mycket, då blir det vilobakläxa dagen efter. Men i stort går det stadigt framåt. Jag är redo att sätta igång att jobba på 25%, det är det viktigaste. Så skön känsla :-)

I väntan på att detta ska ske, ägnar jag mig åt mina båtdrömmar. Munin är hos Johannes och Petrus på Kalvö, och häromdagen fick jag följa med på en provtur eftersom nu motorn fungerar. Det var magiskt! Nu är jag förskräckligt otålig och vill helst få hem båten NU, men jag måste ge mig till tåls några veckor till. Det fattas en tank, ett gasreglage och lite annat. Dessutom sitter inte en enda toft fast.




Visionen jag har om Munin är extremt skarp, jag ser hur det ser ut när allt är klart, jag känner i hela kroppen hur det känns att hantera båten, att köra, att segla... Seglen ska vara barkröda, hela ekipaget blir en tjärdoftande skapelse i svart och rött med fina trädetaljer och det kommer bli så otroligt snyggt!

Tålamod är svårt... Jag inser ju att allt inte kan manifestera sig på tio minuter bara för att jag vet hur det ska se ut. Men nog önskar jag att det gick...!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...