fredag 20 februari 2015

Blandade


Veckorna flyter på.
Ensamma dagar, långsamma dagar, resabortdagar. 
Mötesdagar, måstedagar.
Jag känner mig osammanhängande, ostrukturerad och obeslutsam. 
Men jorden snurrar vidare och allt är som det ska.
Tids nog.

Utsikt söderut från Svinnäs, Grebbestad.

Våren är redo.
Redo i barkfärg och björkknopp....

...och tallknoppstopp.

Fåglarna tjattrar också mer påträngande liksom.

Stockholmsänderna menar också att solen är en smula varmare redan.

Nystartskänslor i Rikards och Sabinas nya lägenhet.
Från 14 kvm till typ 50 kvm.
Äntligen har de plats att leva.
En ständig ström av vackra toner från Richard.

Tess börjar bli en van tågresenär.
Hemma i mitt eget igen. Regn ute. Tända massor med ljus inne.
Möblerat om, till Tess stora glädje. 
Vissa dagar är vi ute på gemensam hundpromenad.
Ibland är vi upp till 10 hundar, och mattar och hussar förstås.
Det gillar både Tess och jag. Denna regniga dag var vi bara tre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...