onsdag 4 juni 2014

Saker som berör

Ledord i livet som hjälper lite ibland...

 Kärlek - alla ni som jag känt i så många år... Ni nära, kära... Och så ni nya... Och du...  Ni får plats. Allihopa. Inte i timplanen, men ni får alla plats i mitt hjärta... Ni är så fantastiska! Jag älskar er.
Sorg - skilsmässa, barnen växer upp, Kellie flyttar till pappa, Julia ska lämna jordelivet, inget är sig likt och det blir aldrig mer som förr. Det skär och bränner och värker. Gammalt tvingas ge plats för nytt.
Hopp - det bär. Livet bär. Jag blickar bakåt och ser att det har burit, hittills. Nya upptäckter väntar runt hörnet. Känner mig ivrig. Förväntansfull.
Framtidstro - jag litar på mig, på min uthållighet, min kärleksfullhet, min eviga tro på att livet är bra, och att man genom ärlig kommunikation kan övervinna alla hemskheter. Jag litar på livet. Trots att det smärtar, så levererar det också. Kanske just för att jag vågar ta till mig smärtan?
Finaste

Räddrädd, för män, för barn. Alltid. 

Julia. Tack för allt finaste finaste ponny...

Så känns det stundom...

...och även så här känns det stundom....


Litet charmtroll som smälter hjärtan.
Läromästare i livstillit.

Familj. Obeskrivligt starka band. 

Frihet. Obeskrivligt härligt med ny livsfas.

Nu litar jag på er ungdomliga sprängverkan, ni nya generationen...

Pappa tar hand om Kellie.

Jag seglar ut mot nästa halva av mitt liv. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...